Ett samlat koncept
Rexel Sverige har en stark position genom sina tre varumärken, elgrossistkedjorna Selga, Storel och Moel. I Sverige har företaget närmare 800 medarbetare på 62 platser och en omsättning på ca 5 miljarder SEK. Rexel har en befintlig relation till installatörsbranschen, men ville bredda sin verksamhet och erbjuda helhetslösningar inom energi till bland annat målgruppen fastigheter. Detta innefattar en rad tjänster, som exempelvis laddningsstationer för elbilar, solpaneler, belysning och säkerhet.
Lösning
Consids uppdrag bestod i att ta fram ett kommunikativt koncept för det nya affärsområdet Rexolution, ett koncept som inte bara skulle lyfta fram de enskilda tjänsteområdena effektivt utan också visa på Rexels bredd och unika styrkor. Efter en serie workshops, analyser och kartläggning av behov och förutsättningar hos målgruppen skapade vi en identitet för det nya affärsområdet under det övergripande varumärkeskonceptet "Power to Change". Uppdraget innefattade bland annat att ta fram en ny web, grafisk identitet, kampanjplattform och content.
Vill du veta mer? Kontakta:
Helena Norberg, Kundansvarig projektledare
+46 (0)70 - 174 80 13 | helena.norberg@consid.se
Back to Top