Min vardag – en app utvecklad för norrköpingsborna
Att hitta nya sätt för att göra vardagssysslor enklare och roligare är alltid positivt. När all nödvändig information dessutom är samlad på ett enda ställe, är det ännu bättre. Consid har skapat en mobilapplikation med digitala verktyg och smarta funktioner, där villaägare i Norrköping till exempel kan lämna sin vattenmätarställning, få tips om sopsortering och pushnotiser om driftstörningar i området man bor i.
Lösning
Med målet att skapa samhällsnytta och göra det enkelt och smidigt att vara kund hos Nodra, skapade vi ett lekfullt koncept i syfte att eliminera frustrationen och missnöjet som många manuella hanteringar medfört. Utvecklingen av appen var en del i ett flerårigt samarbete, där vi har utvecklat Nodras nya webbplats tillsammans med en rad e-tjänster, som exempelvis ”Sorteringsguiden”. I samband med lanseringen tog vi fram en lanseringskampanj med bland annat en film, flyers och rolluper.
Resultat
Vi tog fram en helhetsleverans, där allt från idé och design till utveckling, lansering och uppföljning är inräknat. Appen lanserades våren 2018 och på kort tid gjordes 3500 aktiva installationer, vilket motsvarar ca 15 procent av Norrköpings hushåll. Nodra har presenterat appen på flertalet event och mötts av stort intresse från både kommuner och VA-bolag.
Vill du veta mer? Kontakta:
Jessica Stålnacke, UX/Designer
+46 (0)70-977 88 07 | jessica.stalnacke@consid.se 
Back to Top