Bakgrund
Abecita Konstmuseum är inget vanligt museum. Här finns fotografi och popkonst av hög internationell klass. Museet ryms i en gammal anrik korsettfabrik i Borås. Det erbjuds nio spännande vernissager varje år och ett flertal föreläsningar. Du behöver inte ”kunna konst” för att komma dit, njuta och andas ut en stund. Abecita arbetar löpande med content, men har saknat den övergripande kreativa idén som får museet att ”poppa”!
Utmaning
Alla som kommer till museet blir fascinerade och undrar varför de inte varit där tidigare. För att locka besökare räcker det inte med fantastiska utställningar och framstående konstnärer. Det krävs mer. Det gäller att skapa ytterligare nyfikenhet kring varumärket och nå ut till en bredare målgrupp.
Lösning
Till Abecita ska man kunna komma och bara vara. Utifrån den tanken utvecklade vi konceptet ”Ta en konstpaus”. Ett koncept som kan landa i en mängd kreativa idéer över tid, oberoende av kanalval. Olika människor tar sin typ av konstpaus på Abecita. Ligger på rygg. Lutar ryggen mot en vägg. Går på toa. Dricker kaffe. Kramas. Bläddrar i en bok. Äter våfflor. Lyssnar på musik. Mål: Man ska vilja hänga här. Både unga coola och äldre.
Vill du veta mer? Kontakta:
Mats Alfredsson, strateg och kundansvarig
+46 (0)70 - 32 99 434 | mats.alfredsson@consid.se
Back to Top